Interaktywny Kurs Go

Problemy dla 45 kyu - drabinka

Poznanie drabinki

Tutaj możesz nauczyć się kształtu zwanego drabinką (czasami również jest używana japońska nazwa shicho).

Wkrótce przestaniesz się zastanawiać, skąd wzięła się ta nazwa.

Zbij biały kamień.

Próbuj ciągle stawiać białego w atari, aż nie będzie miał dokąd uciekać.

Jeżeli chcesz rozwiązywać problemy interaktywnie, musisz włączyć JavaScript.

Twój ruch.

Jeszcze raz.

Udało Ci się?

Nazywamy ten kształt drabinką, ponieważ próbujesz gonić lub uciekać sekwencją ruchów przypominającą wchodzenie po szczeblach drabiny lub po kolejnych stopniach schodów.

Przy okazji, białe mogą sobie narobić dużo większego kłopotu probując uciec.

Teraz znowu drabinka.

Niestety, teraz jest Twoja kolej na uciekanie, ale w tym przykładzie, w przeciwieńswie do poprzedniego, można uciec.

Powodzenia!

Jeżeli chcesz rozwiązywać problemy interaktywnie, musisz włączyć JavaScript.

Twój ruch.

Jeszcze raz.

Czy udało Ci się uciec spod nieustannego ataku białych?

Teraz już wiesz, że jeżeli istnieje pomoc (w postaci przyjaznych kamieni) na trasie drabinki, to możesz uciec, ponieważ stajesz się szybszy niż atakujący.

A jaki będzie wtedy skutek dla atakującego? Zobacz, że czeka go nieszczęsny żywot.

Bądź ostrożny, gdy próbujesz uciekać lub gonić metodą drabinki.

Nie graj w Go, jeżeli nie znasz drabinki.

Wstecz

Dalej